Koncert komorne glasbe v poklon patru Stanislavu Škrabcu

KONCERT KOMORNE GLASBE V POKLON PATRU STANISLAVU ŠKRABCU

Izvajalci

Maria Pönicke, sopran

Klemen Leben, harmonika

Franc Kosem, trobenta

 

Program

Georg Friedrich Haendel (1685-1759): Sonata F dur

Ludwig Senfl (1486-1543): Missa paschalis

Kyrie

Agnus Dei

Georg Anton Benda (1722-1795): Betrachtung einer Schönen

Carl Löwe (1796-1869): Der junge Herr und das Mädchen

Paul Hindemith (1895-1963): Lieder für Singkreise

Nina Šenk (1982): One's Song

 

O izvajalcih

Sopranistka Maria Pönicke je študirala petje na Visoki šoli za glasbo Detmold, kjer je diplomirala v razredu prof. Larsa Woldta; trenutno pa zaključuje magistrski študij petja na ljubljanski Akademiji za glasbo v razredu prof. Pije Brodnik. Že med študijem je nase opozorila s solističnimi vlogami v pomembnih vokalno-instrumentalnih delih (Händlov oratorij Messiah, Božični oratorij in različne kantate J. S. Bacha, Pergolesijeva Stabat mater, Mozartovi Le nozze di Figaro in Čarobna piščal ter Il matrimonio secreto Cimarose ...). Posveča se tudi izvajanju nove glasbe, kjer so bile s strani strokovne javnosti opažene izvedbe opere Der Kaiser von Atlantis (V. Ulmann) z orkestrom Kammerochester Detmold pod vodstvom Alfreda Pearla in solo kantata za glas, posneti glas in posnetek  Philomele  ameriškega skladatelja Miltona Babbita.

Klemen Leben je eden najvidnejših harmonikarjev mlajše generacije. Je prvonagrajenec pomembnih mednarodnih tekmovanj (Klingenthal, Castelfidardo, Pula ...) in reden gost uglednih festivalov in prizorišč v Evropi in severni Ameriki. Kot solist nastopa z orkestri (Kammersymphonie Berlin, Prague Philharmonic, Simfoniki RTV Slovenija ...) in sodeluje s priznanimi skladatelji (Aho, Hosokawa, Lebič , Katzer, Pintscher, Rojko …). Lebnov izjemen solistični recital na 28. Zagrebškem bienalu, kjer je harmonika solistično zazvenela prvič v 54. letni zgodovini tega elitnega festivala, je časnik Kulturpunkt izpostavil kot najboljši trenutek celotnega Bienala. Predava harmoniko na Konservatoriju za glasbo ter na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.

Franc Kosem (1982) je od leta 2004 solo trobentač osrednjega državnega Orkestra Slovenske filharmonije ter od leta 2015 profesor trobente in komorne igre na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. Dodiplomski in podiplomski študij je končal na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu zaslužnega profesorja Antona Grčarja, dodatno pa se je izpopolnjeval na Visoki šoli za glasbo v Karlsruheju pri profesorju Reinholdu Friedrichu. Kot solist, komorni ali orkestrski glasbenik se je doslej predstavil na številnih festivalih in koncertnih odrih doma in širom po svetu. Je redni član Trobilnega ansambla Slovenske filharmonije ter vodja Društva za trobilno komorno glasbo SiBRASS. Franc Kosem je prejemnik nagrade Prešernovega sklada za leto 2012.

Skladateljica Nina Šenk (1982) je po študiju kompozicije v Ljubljani pri prof. Pavlu Mihelčiču nadaljevala študij v Nemčiji, najprej v Dresdnu pri prof. Voigtländerju ter zaključila mojstrski študij v Münchnu pri prof. Matthiasu Pintscherju. Je dobitnica več nagrad, med drugim Evropske nagrade za najboljšo komozicijo na festivalu Young Euro Classic, Prešernove nagrade Akademije za glasbo ter prve nagrade na festivalu Weimarer Frühjahrstage für zeitgenössische Musik. Dve sezoni je bila rezidenčna skladateljica orkestra Staatstheater Cottbus v Nemčiji. Za pomembna umetniška dela ji je rektor Univerze v Ljubljani leta 2010 podelil priznanje na področju glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti ter arhitekture, leta 2017 je dobila nagrado Prešernovega sklada za skladateljsko delo v minulih dveh letih. Njene skladbe so bile izvedene na pomembnejših festivalih v tujini in doma (New York Philharmonie Biennial, Salzburger Festspiele, Young Euro Classic Berlin, …).

Za to priložnost je pripravila skladbo One's Song za izvedbo s trobento in harmoniko.

Mlada skladateljica Nina Šenk je dobitnica Prešernove nagrade leta 2017 za skladateljsko delo v minulih dveh letih. Njene skladbe, napisala jih je okrog sto, so bile izvedene na pomembnejših festivalih doma in v tujini ter na koncertih po vsem svetu z različnimi orkestri in ansambli. Leta 2004 je doživela prvi preboj na festivalu Young Euro Classic v Berlinu, sledile so velike izvedbe Salzburgu, Parizu, New Yorku, kjer so njeno skladbo izvedli člani newyorške filharmonije. Za samostojno pot se je odločila po študiju kompozicije, naročil iz tujine in domovine je bilo dovolj za status svobodne umetnice. Odkar je postala mati, njen navdih ni več literatura pač pa njene lastne izkušnje in razmišljanja. (Povzeto po arhivu RTV SLO: Prava ideja: Nina Šenk, skladateljica)

Posnetek oddaje Prava ideja: Nina Šenk, skladateljica (5. februar 2019)

Galerija: